Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Quae tamen a te agetur non melior, quam illae sunt, quas interdum optines. Duo Reges: constructio interrete. Iis igitur est difficilius satis facere, qui se Latina scripta dicunt contemnere. Sit, inquam, tam facilis, quam vultis, comparatio voluptatis, quid de dolore dicemus?
Quarum cum una sit, qua mores conformari putantur, differo eam partem, quae quasi stirps ets huius quaestionis.
Ergo in utroque exercebantur, eaque disciplina effecit tantam illorum utroque in genere dicendi copiam. Nihil enim iam habes, quod ad corpus referas; Illud dico, ea, quae dicat, praeclare inter se cohaerere. Partim cursu et peragratione laetantur, congregatione aliae coetum quodam modo civitatis imitantur; Iam id ipsum absurdum, maximum malum neglegi. Videmus igitur ut conquiescere ne infantes quidem possint. Hoc loco tenere se Triarius non potuit. Quid est enim aliud esse versutum? Atque hoc loco similitudines eas, quibus illi uti solent, dissimillimas proferebas. Itaque homo in primis ingenuus et gravis, dignus illa familiaritate Scipionis et Laelii, Panaetius, cum ad Q.
Modo etiam paulum ad dexteram de via declinavi, ut ad Pericli sepulcrum accederem.
An eum discere ea mavis, quae cum plane perdidiceriti nihil sciat? At quanta conantur! Mundum hunc omnem oppidum esse nostrum! Incendi igitur eos, qui audiunt, vides. Cur igitur easdem res, inquam, Peripateticis dicentibus verbum nullum est, quod non intellegatur? Sextilio Rufo, cum is rem ad amicos ita deferret, se esse heredem Q. Summus dolor plures dies manere non potest? Refert tamen, quo modo. Ergo adhuc, quantum equidem intellego, causa non videtur fuisse mutandi nominis. Quae quo sunt excelsiores, eo dant clariora indicia naturae. Duae sunt enim res quoque, ne tu verba solum putes. Quos quidem tibi studiose et diligenter tractandos magnopere censeo.
Sit enim idem caecus, debilis.
An eum discere ea mavis, quae cum plane perdidiceriti nihil sciat? An vero, inquit, quisquam potest probare, quod perceptfum, quod.
Respondent extrema primis, media utrisque, omnia omnibus.
Conferam avum tuum Drusum cum C. Naturales divitias dixit parabiles esse, quod parvo esset natura contenta. Cur igitur, inquam, res tam dissimiles eodem nomine appellas? Tamen aberramus a proposito, et, ne longius, prorsus, inquam, Piso, si ista mala sunt, placet. Unum nescio, quo modo possit, si luxuriosus sit, finitas cupiditates habere. Sin tantum modo ad indicia veteris memoriae cognoscenda, curiosorum. Omnis enim est natura diligens sui.
Deinde dolorem quem maximum?
Sic enim censent, oportunitatis esse beate vivere. Dulce amarum, leve asperum, prope longe, stare movere, quadratum rotundum. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. Quaesita enim virtus est, non quae relinqueret naturam, sed quae tueretur. Miserum hominem! Si dolor summum malum est, dici aliter non potest. Quae si potest singula consolando levare, universa quo modo sustinebit? Vide, quantum, inquam, fallare, Torquate. Nemo igitur esse beatus potest.
Cur iustitia laudatur?
Inde igitur, inquit, ordiendum est. Multa sunt dicta ab antiquis de contemnendis ac despiciendis rebus humanis; Quis, quaeso, illum negat et bonum virum et comem et humanum fuisse? Satisne vobis videor pro meo iure in vestris auribus commentatus? Unum nescio, quo modo possit, si luxuriosus sit, finitas cupiditates habere. Quod ea non occurrentia fingunt, vincunt Aristonem; Quis, quaeso, illum negat et bonum virum et comem et humanum fuisse?
Minime vero, inquit ille, consentit.
Quae tamen a te agetur non melior, quam illae sunt, quas interdum optines. Eadem nunc mea adversum te oratio est. Quamvis enim depravatae non sint, pravae tamen esse possunt. Scientiam pollicentur, quam non erat mirum sapientiae cupido patria esse cariorem. Ratio quidem vestra sic cogit. An dolor longissimus quisque miserrimus, voluptatem non optabiliorem diuturnitas facit?